Viking Pizza

Igår beställde Henrik och jag hem pizza. Fredagsmys. Jag har längtat under hela dagen på att ha en pizzakväll. Jag valde en viking pizza. Marsha har tidigare ätit det och berättat om hur god den är, så jag var tvungen att testa det. Det är första gången jag smakar på en viking pizza. 
 
 
Jag vet inte ens vad jag förväntade mig. Det såg ut som en halv calzone. Typ inte helt inbakad. Sedan var det fyllt med kebabinnehåll. Jag beställde extra vitlökssås men ångrar det idag då min andedräkt är förfärlig. Fast så värt det.
 
 
Hur äter man denna pizza? Jag åt den som en kebab. Jag höll ihop den och försökte käka igenom hela. Det droppade sås överallt. Älskar man kebab, vilket jag gör, så smakar pizzan bra. Det är nästan som att äta kebab minus kebabbrödet, där man istället bytt mot pizzabröd. Dock föredrar jag nog kebab mer än denna kebabpizza. Denna kanske inte var lika bra gjord som Marshas. För det hon beskrev lät 10x godare. Denna var helt ok, inget jag skulle välja igen. Ätbart ja.

Kommentera här: