Välkommen till min nya blogg!

Idag är en ny start för bloggandet. Med denna blogg tänkte jag inrikta det som min personliga dagbok, där intressen och hobby är i fokus. Mitt mål är att försöka göra mer saker i livet och att kunna skriva om dessa äventyr, helt enkelt dela med mig. Just nu är mina största intressen mat och resor. Det här med resandet har inte varit så aktivt för mig men däremot äter jag hela tiden så maten lever på. Jag vill resa och se världen samtidigt som jag vill testa på nya maträtter och liknande. Det bästa med Sverige måste nog vara FIKA! 
 
Jag lärde mig att fika via Henrik, som alltid vill fika. Det började hemma hos mig, där man tog en kopp te och käkade någon bulle. Sedan fikar Henrik alltid direkt efter maten, vilket var det konstigaste jag har någonsin varit med om. Vi har liksom precis ätit mat, inte orkar man med fika. Man har liksom precis proppat i sig massa mat men det finns ett uttryck, ''det finns alltid plats för efterrätt'', så istället för efterrätt så byter man ut det mot fika. Briljant! Sedan har jag bara hakat på detta. Fika, fika, fika. Det finns alltid plats för fika och det är mega mysigt att proppa i sig massa godsaker. Heaven. Haha.
 
Ikväll ska jag träffa mina tjejkompisar för att gå och spela pingis. Efter det blir det utgång till klubb Marquise. Jag har aldrig varit där tidigare så förhoppningsvis är det bra där!

Kommentera här: