Kyckling Jakob

Idag tog jag med mig frysmat till lunch på jobbet. Jag hittade denna spännande rätt som jag aldrig har smakat på tidigare. Liksom banan i maten? Vad är det för häxeri?!?
 
 
Jag har hört talas om denna maträtt med banan i, men inget som jag faktiskt har provat på tidigare. Sååå bilden på omslaget ser väldigt tilltalande ut. Massa sås med färgglada ärtor eller lite gröna prickar i riset, plus bananbitar i bakgrunden. Det ser mumsigt ut.
 
Jag började med att värma upp maten enligt instruktion. När maten var i micron och började bli varm så började det lukta gott. En god matdoft.
 
 
Såhär såg maten ut när den var uppvärmd och klar. Ganska likt bilden på förpackningen. Man kan liksom inte förvänta sig bättre med fryst mat. Haha, hur som helst så var det en tilltalande doft i atmosfären.
 
När jag tog min första tugga så började jag med massa sås, kyckling och ris. Inte alls illa. Det kändes nästan som att äta hemlagat. Sedan rörde jag om  maten och då fick jag med en bananbit. När jag tuggade på den mjuka och varma banan-moset så kändes det förfärligt. Det var liksom banansmak men mjuk som fan. Ursh.. nej, absolut inte min grej. Jag gillar allmänt inte bananer så det kan ha påverkat smakupplevelsen i denna smaksensation. Tar man bort bananen så smakar maten bra ändå, men jag antar att bananen ger en liten annan smakupplevelse.
 
Blir det fler Kyckling Jakob till mig? Troligtvis inte.

Kommentera här: