Asian snacks

Idag skaffade jag en Surface 3. Är jättenöjd med köpet, men känner mig lite småvilse i surfplattans värld. Kanske även allmänt med windows 8. Efter ett tag lär man vänja sig. Det är alltid så.
 
Henrik mötte upp mig för att gå och köpa surfplattan Efter det gick vi förbi en asiat-butik där jag köpte massa godsaker:
 
 
1. Grass Jelly. OOOOH YEAAH. Vi brukar göra gelé dricka av det. Vet inte vad annat man kan göra med det, men vi gör alltid en dricka. Typ som aloe vera men svart.
 
2. Durian Mochi. Durian är en frukt som typ signifierar ''smelly''. Man antingen älskar det eller så hatar man det. Hittade den i mochi så var bara tvungen att testa. När jag var yngre så tyckte jag inte alls om durian men har med tiden lärt mig att äta den och nu älskar jag det!
 
3. Ginger Candy. Det är typ kola med ingefäresmak. Smakar bokstavligen som ingefära. Man lär sig gilla smaken med tiden. 
 
4. Tamarind Candy. Ehh vet inte vad det här är men gott är det!

Kommentera här: